4 Ocak 2019 Cuma

Kennedy Uzay Aracının Füzeleri Niye Daha Geniş Yapılamadı ( İster Uzay ister Zuzay,Analiz ve Analitik Çözümleme Tribali )

F.B 'de bir gruba üyeyim ( ben bugün bi'şey öğrendim ) , bir şeyi ilk gördüğün halde  kanıtlamadan referanslamadan koyarsan hem seni madara ediyorlar fena halde , hem de  bir şey paylaşıyorsan her türlü sorumluluğu almanı ve de kanıtlarını eklemeni istiyorlar ( Aslında her paylaşımda zorunlu olması gereken bir kural . Bence dünya bu gidişle sosyal medya üzerinden algı üretmeye gidecekse buna yönelik bir etiğe ve ahlak kuralları belirlemeye zaten mutlak ihtiyaç duyacak ya da zaten duymalı . Bunu tartışmaya açmak için not edip , devam edelim )

  
İlk metni alıntıladığım gibi  , ekşi sözlükte okuyunca , anlatım biçimi ve konu içeriğinden şüphesiz  etkilendim ( Normalde hemen " paylaş" a basıp sizlerle paylaşmam  2 saniyemi alırdı ve bu aşk burada biter ve ben çeker giderdim  ( Konudan bağımsız  okuyucu için şarkı dinleme önerisi :  Kumadan Kaleler : Bu Aşk Burada Biter  )

Benim keşfettiğim ana metin altta 2012 de , ekşi sözlükten alınma . Ama Ayşe Arman  2006 da kitaptan alıntılamış. Yani aslında  13 yıl kadar eski . Hele bu çağda her şeyin saatler içinde eskidiği bir dönemde belkide bir ÇÖP ! 

Ama bunu yazıya dökmemin sebebi hem paylaşanların esprisi kadar (Ekşi yazarının anlatımı vb)  günümüzde bir alışkanlığa dökülmüş kopyala yapıştır / her gördüğüne inan / ne sorgula ne soruştur / sana verilenle yetin / önüne konulanı ye ! vb...  mentalite ve tarza  alternatif bir yaklaşım sergileme ve bunu paylaşma isteğimdir .  ( BU YÜZDEN YAZI ÇOK UZUN - Lütfedip  buraya kadar okuduysanız benim için zaten yeterli :) )

Bu Yazıyı okuyunca ne  yaptım ( İşteyim , molada arkadaşlarıma ( Mehmet, Süleyman , İsmail  ve de Kubi - kafalarını ütülediğim için bu yazıyı onlara atfediyorum - )  anlatmışım  ve onlara mail ile göndereceğimi söylemiştim . Ama yerime oturunca   'ŞİMŞEK ! ANSIZIN İNFİLAK !'

BU BİLGİLER DOĞRUM MU ?

O halde !

Bende boş durmadım tabi , her gördüğüm sakallıya dede dememek için  ki tecrübeyle sabittir , önce aşağıdaki paylaşım metnimi kopyaladım , ama göndermedim , altına araştırdığım dip notlarımı ekledim . Bir ile başladığım için sonradan bulduğum notları da 0,5  vb isimlendirdim .  Hikayeyi de muhteşem film BEN HUR un orjinali ile bitirdim . ,,

Beni anladığınız için sadece " TEŞEKKÜRLER

  ...

Kennedy Uzay Aracının Füzeleri Niye Daha Geniş Yapılamadı  ( İster Uzay ister Zuzay,Analiz ve Analitik Çözümleme Tribali )  ( Kırmızı notlar orjinalden bağımsız benim eklerimdir )

kennedy uzay araci firlatma rampasina baktigimizda, asil yakit tankinin her iki yaninda iki büyük füzenin yer aldigi dikkatimizi çeker.  bunlar srb (solid rocket boosters) olarak adlandirilir ve thiokol sirketi tarafindan utah'taki fabrikasinda üretilir.  bunlarin genisligi yaklasik olarak 5 feettir  ( Hatalı bilgi, doğrusu  wiki de  aşağıdakli gibi : / ve 12.17 ft (3.71 m) çapındadır)  . aslinda bunlari tasarlayan mühendisler daha fazla genislikte yapmayi istemisler, ama yapamamislar.... peki niye? srb'ler fabrikadan firlatma rampasina trenle gönderilmek zorunda oldugundan bu istekleri gerçeklesememis. bahsedilen tren yolu dagdaki bir tünelden geçmektedir ve srb'ler bu tünelden geçmek zorunda oldugundan, bahsettigimiz genislik de yaklasik olarak tren raylarinin arasindaki genislikten biraz fazladir. tren raylarının gemisligi 4 feet 8.5 inc’tir    (  Ek bilgi :  Tren rayları arasından ki standart olarak 143.5 cm (ya da 4 ft. 8.5 in.) aralığındadır )   4 feet 8.5 inc.. bu, oldukça ilginç bir mesafe.. neden acaba tam olarak bu olcude ....?           

çünkü ingiltere'de de bu sekilde ve bu raylar abd’de, ilk defa sürgündeki ingilizler tarafindan yapilmis... peki neden ingilizler bu genisligi kullaniyorlarmis ? çünkü ilk tren raylarini yapanlar eski tramvaylari yapan kisilermis ve bu genislik de onlarin kullanmis olduklari genislikmis... pekii neden acaba özellikle bu uzunlugu kullaniyormus eski tramvaylari yapan bu adamlar ? çünkü bu adamlar, tekerlekler arasindaki bu mesafeyi eskiden beri at arabalarini yaparken dikkate aliyor ve tramvaylari yaparken de ayni sase genisligi ve araç gereçleri kullaniyorlarmis..... o zaman, at arabalarinda tekerlekler arasinda neden bu ilginç ölçüyü dikkate aliyorlarmis ? çünkü diger bir ölçü kullandiklarinda eski bir ingiliz yolunda araba bozuldugunda , yol izleri arasindaki mesafeye uyacak sekilde ölçüyü tutturmak zorundaymislar. iyi de, acaba kim bu eski yollari yol izlerini böyle olusturacak sekilde yapiyormus ? avrupa'daki (ve ingiltere'de) ilk uzun mesafeli yollar roma imparatorlugu tarafindan kendi savasçilari için yapilmis ve o zamandan beri kullanila gelmekteymis.  bu yol izleri neden bu sekildeymis ? çünkü roma imparatorlugu'nun ilk savascilarinin arabalari bu ilk tekerlek izlerini olusturmuslar ve digerleri de arabalarinin tekerleklerinin zarar görmesinden korktuklarindan, bu izlerin üzerinde gitmesini saglayacak sekilde iki tekerlek arasindaki mesafeyi taklit etmek zorunda kalmislar. iste bu nedenle, roma imparatorlugu için ya da roma imparatorlugu tarafindan yapilan at arabalarinin hepsi, tekerlekler arasindaki bu mesafeyi koruyacak sekilde ayni olculerdeymis... abd'de standart ray genisligi olan "4 feet, 8,5 inches" olcusu, roma imparatorlugu savas-arabalarinin yapilis kurallarindan turemis gelmis...!  peki romalilar niye böyle bir olcu tutturmuslar..? 4 feet 8.5 inc'i nereden bulmuslar? roma imparatorlugu'nda savas arabalari, arabanin eni, tam olarak iki atin poposunun arasindaki mesafeye esit olacak sekilde  yapilmistir....!  boylece ulastigimiz yanit , en basta sorulan sorunun yanitidir. yani sonuc olarak, dunyanin en gelismis ulasim sisteminin firlatma  füzelerinin dizayni, iki bin küsur yil once bir atin kicinin genisligi ile belirlenmistir !!....

Ekşi Sözlük  : “ analitik düşünce “ başlığı     Kullanıcı : darth kaiser    Tarih : 13.01.2012

BUNDAN SONRA  " Dur Yolcu , Her okuduğunu doğru görme , bir araştır bakalım "  FASLI AŞAĞIDAKİ GİBİDİR !

Ek Bilgiler

Ek bilgi  0,5 :   Aslında Ayşe Arman denilen hatun , 2006 da yazmış vay anasını  13 yıl sonra duymuşuz , yazık olan bana detirten belge bu :  Link 

Ek bilgi 0,75 :   Bu foto tespitleri destekler gibi (mi ?)
horse car with two horse with ile ilgili görsel sonucu

 ya da bu ?
İlgili resim
Ek Bilgiler 1 :

(Ekşi sözlükten alıntı )
Roma kültüründen bu yana avrupa'da var olan 4 ya da 2 atın kullanıldığı atlı arabalarda en az 2 atın yan yana bağlanmış şekilde durduğu ve arkasına bağlı olan arabayı çektiği bağlama yönteminde, çekilen arabanın tekerlekleri, yanyana duran 2 attan herbirinin ayaklarının orta noktasını tam 90 derece kesen bir doğru üzerinde olmalıdır. tekerleklerin biri dahi bu noktayı şaşırırsa, arabanın aks sistemi parçalanır, çünkü bu halde atın çekme kuvveti tekerleğe aktarılamaz ve tüm stres diferansiyele yüklenir. roma dan beri standart olmuş at bağlama yöntemi ile yukarıda anlatılana uygun olarak hazırlanan bir at arabasında iki tekerlek arası mesafenin 143.5cm olduğu görülür.

ilk modern tarzdaki tren ingiltere'de kullanılmıştır. ve tren vagonu olarak henüz o dönemde günümüzdeki gibi bir kavram mevcut olmadığı için tren rayını yaparken üzerine koyulacak bir şeyin tekerlek aralığını referans almak gerekecektir. ingilizler tren rayının üzerine bilinen at arabasını koymuşlardır. bu yüzden de referans alınacak aralık da yukarıda bahsettiğimiz sonradan standart tren ray aralığı olarak kalacak olan 143.5 cm dir.

Ek Bilgi 2:  
(Wiki TR’den alıntı)
Şehir efsanesi olarak bilinen bir inanışa göre Jül Sezar'ın araçların genişliğini ayarladığı iddia edilse de yolların genişliğinin kaynağı Roma İmparatorluğundan daha da eskilere dayanmaktadır. Tarihöncesi dönemlerdeki ulaşım araçlarının genişliğine etki eden çok sayıda faktör bulunmaktadır. Bu çok çeşitli etkenlerin sonucunda yaklaşık genişlik 2 metrenin altına düşmüştür. Bu etkenler günümüzde de çok değişmemiştir. Yolun genişliğine etki eden ana etken eskiden açılan yollarda kızak vb ulaşım araçlarının açtığı izlerdir. İlkel ulaşım araçlarında direksiyon ve fren bulunmadığı için yolculuğu kolaylaştırmak için kayaların içine tekerlerin girebileceği oyuklar açılmıştır.[1]

Neolitik döneme ait Avrupa kıtasında bulunan tekerlekli kağnıların genişliklerinin 1.30 ila 1.75 metre olduğu, bu ölçünün Bronz Çağına gelindiğinde 1.40 ila 1.45 metre arasında genelleştiği bilinir.[2] Asurlar, Babiller ve Yunanlar arabaların geçmesi için üzerinde kanal açılmış yollar yapmıştır. Antik dönemde Atina, Sparta ve Olimpiya gibi kentleri birbirine bağlayan bu tür yollar mevcuttur. Bu döneme ait en iyi korunmuş olan yollar Malta’dadır.[3]

Roma İmparatorluğu bu tür kanal açılmış yolları Yunanlardan daha az kullanmış olsa da teknolojik olarak geliştirmiştir. Özellikle Roma işgalinden sonra İngiltere’de ulaşım araç genişliği 1.40 ila 1.50 metre arasında yaygınlaşmıştır. 1814 George Stephenson bölgedeki İngiliz kömür ocağı vagonlarından esinlenerek lokomotif için genişliği teknik nedenlerle hafif değiştirerek günümüzdeki standart olan 1.435 metreye getirmiştir.


Ek bilgiler3 :
( wikipedia’dan )  SRB'ler, Uzay Mekiğini ana motorlarla birlikte 28 mil yüksekliğe ve saatte 3.094 mil hızla almaya yardımcı oldu. SRB'ler bugüne kadarki en büyük katı yakıtlı motorlardı ve yeniden kullanılmak üzere tasarlanan bu büyük roketlerin ilki idi. Her biri 149.16 ft (45.46 m) uzunluğunda ve 12.17 ft (3.71 m) çapındadır.

Fotoğraf ve teknik çizim ve bilgiler 
solid rocket booster width ile ilgili görsel sonucu



Ek bilgi 4 :
Buyrun bir vagon  genişliği   
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/93/Why_London_Underground_is_nicknamed_The_Tube.jpg/220px-Why_London_Underground_is_nicknamed_The_Tube.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4e/Railway_Loading_gauge_UIC_and_containers_profile_-ISO.png/1024px-Railway_Loading_gauge_UIC_and_containers_profile_-ISO.png

Ek bilgi 5:  



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kennedy Uzay Aracının Füzeleri Niye Daha Geniş Yapılamadı ( İster Uzay ister Zuzay,Analiz ve Analitik Çözümleme Tribali )

F.B 'de bir gruba üyeyim ( ben bugün bi'şey öğrendim ) , bir şeyi ilk gördüğün halde  kanıtlamadan referanslamadan koyarsan hem s...